Pages

Peminat-Peminat Wa

25 November 2010

“Stop Child Abuse”



Skg ni byk tul wa dgr tentang penderaan kanak2, sedih dan tak faham wa kenapa ade org2 yg sanggup mendera kanak2, ade jugak yg sanggup mendera anak2 sendiri, dh kurang kasih sayang org2 zaman sekarang ni agaknye ..

Ape yg wa tau penderaan kanak2 secara fizikal merupakan sesuatu yang kejam yg dilakukan oleh seseorang dewasa dengan tujuan menyakiti kanak-kanak agar kanak2 tersebut patuh, atau pendera tersebut mengalami masalah mental, ataupun disebabkan bagi memuaskan diri mereka secara psikologi ... skg ni susah kite nak tau kalo sape2 ade penyakit mental, tibe2 je sanggup nk membunuh anak sendiri ataupun org gaji yg nmpk baik kt depan kite, tp blakang sanggup nk dera anak2 kite.

Byk jenis2 penderaan kanak2 yg kite leh tgok, penderaan fizikal, mental, seksual ... kalo penderaan fizikal kite leh nmpak kesan2 luka dan lebam2 kt badan kanak2 tu, betapa seksanya kanak2 tu nk tanggung kesakitan.



Walaupun kite tak boleh nmpk secara kasar penderaan mental terhadap kanak2, tetapi kite boleh tahu keadaan kanak2 yg didera secara mental ni ... mungkin mereka akan nmpk takut, tak gembira, murung, bayangkan kalau kite yg dewasa ni mengalami penderaan mental sgt seksa nk mengharungi hidup ni, bayangkan pula kanak2 yang masih panjang perjalanan hidup mereka.


Kes penderaan seksual yg paling menyayat hati wa kes adik Nurin Jazlin Jazimin yang mayatnya dijumpai dlm beg pakaian ... sgt tragis keadaan mayat kanak2 tersebut ... pesalah tersebut patut diberi hukuman yg seberat2nya.


Kite sepatutnya bersama-sama membenteras masalah ini, kerana kanak2 adalah harapan negara ... kalo buruk zaman kanak2 nya, mcm mane nk menbina sebuah negara yg maju dan berjaya ... Jom join n support kempen ni..


''HENTIKAN PENDERAAN TERHADAP KANAK-KANAK''


7 comments:

blog-tips-kurus said...

bravo!! sokong kempen ini!
STOP all ABUSES!!

nur said...

stop it!lets support the campaign
ALL IN ONE

S.U.R.I.A. said...

btl!!
zaman skrg budak kecik pun diorg balun!!!

STOP ALL ABUSES

AngahSayang2314 said...

wah.... stopppp itt hehehe.. good luck

yebbit + . + said...

wahhhhhhhh, waa sayangggg laa lu


lunyee entri.

ahakss

Melati Qistyna's Mummy said...

tu la, wa pown x paham ngan sesetengah org neh, nak2 yg dera anak sendiri, agak2 nyer dorg beranak semata2 nk dera anak tu kot....

mr.curly said...

MEKASEH SUME COZ MENYOKONG !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails