Pages

Peminat-Peminat Wa

29 September 2010

PeNiPu BeSaRRRR

WANTED!!! Wong Loi @ Dato ' Mohd Alif Abdullah



SUNGAI PETANI - Lelaki Cina dalam gambar di atas bernama WONG LOI atau dikenali dengan nama Islamnya MUHAMMAD ALIF ABDULLAH, dia kenalkan dirinya sebagai Dato' Alif, siasatan yang telah dilakukan sehingga kini tiada terdapat bukti kad Islamnya dan juga gagal memberikan maklumat di pejabat agama mana rekod pendaftaran Islamya.

Beliau masih bergerak di kawasan Sungai Petani dengan mengaku seorang jutawan atau Dato' Alif. Beliau telah menerima zakat bagi pihak kawannya yang tidak boleh berjalan kerana sakit. Sudah 16 bulan beliau menggambil cek zakat sebanyak RM300x16 bulan.

Kawannya bernama YIP FAT CHOY atau dikenali nama Islamnya MUHAMMAD KAMAL ABDULLAH. Setakat ini mereka berdua tidak mempunyai bukti jelas keIslaman mereka. Maklumat lengkap mereka ialah: WONG LOI, No. KP : 570726-01-5055 (5208286), Alamat asal di Gelang Patah, Sekudai, Johor.

YIP FAT CHOY, No. KP : 510727-10-5269 (7684690). Alamat asal Jalan Padang Walter Grenier, Bukit Bintang, Kuala Lumpur . Alamat Rumah No. 260, Lorong 10, Taman Intan, Sungai Petani, Kedah (setelah disiasat didapati alamat ini tidak wujud).


Sesiapa ada maklumat mereka berdua ini boleh hubungi saya ditalian 019-4782708. Mereka ini menjalankan aktiviti penipuan dengan menggunakan nama Islam.


USTAZ KAMARUDDIN KASSIM
Amil Zakat Negeri Kedah &
Penyiasat bagi pihak Jabatan Zakat


pst : khidmat masyarakat ini ditaja oleh emel yg wa dpt, xde penaja sebenarnya pn.. sape kate wa xleh wat n3 siyes? tgokk!!! siyes x wa? siyes kan? ni info utk kwn2 sume.. semoga dpt membantu... ehemmm.. wa tgh siyes ni...

20 comments:

saya_arief said...

macam ni pown ade ke..
terok betol.

Melati Qistyna's Mummy said...

wah, siyes punyer penipu beso neh... :P

hazman aka species1980 said...

aduss... memang amik kesempatan betul laa....

kisahsensasi said...

harap2 ... diorang dapat dikesan la secepat mungkin...

Cik Bucken said...

moh kito samo2 cokup pembongak godang nih!!

cik panadol said...

eh bukan lu pon amikkan zakat utk bdk johor ke?lu cakap kt jab zakat yg die cacat alat kelamin...

fairus said...

Bak kata anak aku "cam-cam arr"

Hazwan said...

nice info bro

echah mashuri said...

baik bg kt echah...

Peminat Katie Holmes said...

serius siyot.
ok, sama2 kita tlg.

aLya said...

waaa..de gak manusie camnie kan..huhu

Che Armster said...

err... tertarik baca komen panadol.. lu ke yang cacat itu?

bdk johor said...

ciss lu cik panadol!! senapang gajah wa dh lama x meletop ni. lu nk brkecai ker atau pecah 10. hahaha

mr.curly said...

bdk johor: blasah die bro.. die la yg slalu kaco mah blk keje, die la si setan tu .. hehe

fairuz said...

aku tak penah plak nmpk ke terserempak ke ngn diorg ni.hahaha.sorry la der.tak dpt den nak nolong

gnesop.com said...

nak duit, tipu macam2.. ikss

AngahSayang2314 said...

kena hati2 nie kita sebar kan..........

suichi said...

hahaha.. mmg siyes bro!!

Humanity Life said...

MEREKA NIE BTOL2 NAK MENGOTORKAN NAMA BAIK ISLAM, HAMPAS BTOL! DASAR PENIPU....

mr.curly said...

che armster: bkn wa la yg dimaksudkn panadol tu..aduhhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails